Ga naar de inhoud

De Nederlandse loterij

Sinds kort is er een nieuwe ster ontstaan aan het Nederlandse loterijen sterrenstelsel, deze overkoepelende nieuwe merk, onstaan uit een fusie tussen de Nederlandse Staatsloterij en De Lotto staat bekend onder de naam ‘De Nederlandse Loterij’. De Nederlandse Loterij is de nieuwe naam achter zeven bekende kansspelen, te weten: Lotto, Staatsloterij, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten, Toto en Eurojackpot. De Nederlandse Loterij richt zich op sport en doneert haar opbrengst aan goede doelen die zich binnen de Nederlandse samenleving richten op gezondheid en lichaamsbeweging.

merken nederlandse loterij 2016

Bekende Nederlanders Nederlandse lotto

Twee bekende Nederlanders hebben hun naam en persoon verbonden aan de Nederlandse Loterij, te weten Pieter van den Hoogenband en Wendy van Dijk. Zij vervullen de rol van ambassadeur van deze organisatie. Wendy van Dijk zal de maatschappelijk kan van bewegen en sport onder aandacht brengen, Pieter zal deze functie vervullen vanuit zijn rol als drievoudig Olympisch kampioen zwemmen.

Inmiddels heeft Nederland al kennis gemaakt met het nieuwe merk door een multimediale campagne die sinds 13 juli van start is gegaan. De campagne zal de focus hebben op het zichtbaar maken van de wereld van sport en bewegen, dit vooral mogelijk gemaakt wordt door de afdrachten van de Nederlandse Loterij.

Fusie Staatsloterij en Lotto

Een fusie tussen Nederlandse Staatsloterij en De Lotto heeft aan de wieg gestaan van de Nederlandse Loterij. ‘Koop je een product van de Nederlandse Loterij, dan heb je een grote kans om iets te winnen, maar gebeurt dat niet, dan kun je er vanuit gaan dat er mooie dingen gebeuren met de opbrengst’, aldus de CEO van de Nederlandse Loterij, Frans van Steenis.

Volgens Frans van Steenis gaat het uiteindelijk om meer dan winnen alleen, het gaat om iets teruggeven aan de Nederlandse samenleving, spelplezier en het verwezenlijken van dromen. De Nederlandse Loterij wil Nederland gelukkig en gezond maken.

Bijzondere verhalen
Het stimuleren van sport in elke laag van de samenleving, dat is een van de drijfveren van de Nederlandse Loterij. Mensen voor wie sport inhoudt dat zij uit hun isolement worden gehaald of hen helpt bij revalidatie en herstel krijgen daarom een podium op de website van de Nederlandse Loterij. Op de website ‘Nederland wint’ verschijnt iedere dag een bijzonder en inspirerend verhaal waarin mensen vertellen welke betekenis sport en beweging heeft gekregen in hun leven.

Mensen die bijvoorbeeld ondanks hun handicap het plezier van sporten kunnen beleven of hun beste door het sporten hebben leren kennen.

Organisatie Nederlandse loterij

Frans van Steenis, ‘Er is nu een sterkere organisatie ontstaan die veel beter is opgewassen tegen de concurrentie van de buitenlandse (online) aanbieders. Door de nieuwe wet Kansspelen op Afstand (KOA) wordt de Nederlandse markt ook opengesteld voor Nederlandse aanbieders en door deze fusie zijn we hier veel beter tegen opgewassen.’

‘We hebben een overkoepelende naam, maar met de bekende en vertrouwde producten.’, gaat Frans van Steenis verder, ‘We bereiden ons nu voor op het kunnen aanbieden van online kansspelen. Maar nu al wordt de gebundelde kennis die door deze fusie is ontstaan gebruikt om de huidige, bestaande, producten beter in de markt te zetten. Producten met een link naar de Nederlandse Loterij en de samenleving. De Nederlandse Loterij wil heel graag iets terugdoen voor de Nederlandse samenleving, door sport en bewegen bereikbaar te maken voor zoveel mogelijk mensen.’